حقایقی در مورد کولر خودرو که نمی دانید + ترفندهای افزایش سرما

تولید سمند در اواخر سال ۱۴۰۱ متوقف شد. در ادامه، در جدولی موتورهای به کار رفته در خانواده سمند ، را برای شما آوردهایم. فرض کنید با دنده 4 در حال حرکت در خیابان هستید و دور موتور خودرو روی 3 هزار دور بر دقیقه قرار دارد و میخواهید سرعت خودرو را کم کنید در این شرایط نیاز به تعویض دنده به دنده 3 خواهید داشت. این می تواند دریچه انبساط را مسدود کرده و در نهایت در عملکرد صحیح سیستم اختلال ایجاد کند. در صورت فروش خودرو وارداتی کارکرده تا قبل از ۵ سال، سازمان امور مالیاتی مجاز است نسبت به دریافت «مالیات غیرمتعارف» اقدام کند. از این رو حتی اقدام هیوندای برای رقابت در این کلاس، بسیار ستودنی و تحسین برانگیز است. در این مطلب از مجله فرادرس نحوه کارکرد کولر خودرو را بههمراه برخی از خرابیهای متداول آن شرح میدهیم. اطلاع از نحوه کارکرد و اجزای تشکیلدهنده کولر خودرو ممکن است برای برخی افراد جذاب باشد. کمپرسور کولر شروع به کار میکند و پس از اینکه درجه دمای داخل کابین به دمای مطلوبی رسید وارد سیکل روشن و خاموش خود میشود. بنابراین در کولر خودرو مبرد داخل اواپراتور با جذب گرمای اتاق خودرو بخار میشود و باعث میشود تا فضای داخلی اتاق خودرو خنک شود.

بنابراین ممکن است هنگام خرید و فروش آن کمی شوکه شوید. در این میان مواردی مثل نوع خودرو، تعداد آن و همچنین قیمت ماشینهایی که قرار است وارد شوند نیز اهمیت دارد که در ادامه مقاله به آن خواهیم پرداخت. این نوع گیربکسها معمولاً پس از تعویض دردسرهایی را برای مالک ایجاد میکنند. به طور کلی تفاوتهای بسیار کمی بین این دو خودرو مشاهده میشود و بیشتر افراد معتقدند تفاوتها ظاهری بین این دوخودرو تنها تفاوت مشاهده شده بین آنها است. هر دو این خودروها دارای تیپهای متفاوتی هستند که تفاوتهایی هر چند جزئی بین امکانات در این تیپها مشاهده میشود. اما بهر حال این دو خودرو متناسب قشر متوسط و ضعیف جامعه بوده و به همین دلیل هر چند امکانات رفاهی و امنیت بالایی ندارند، خریداران خاص خود را حفظ کرده اند. از سویی دیگر امکانات رفاهی و سطح امنیت بین این دو خودرو تفاوت چندانی نداشته و هر دو خودرو در یک سطح قرار دارند. اما به طور کلی بسیاری معتقد هستند، تفاوت بین این دو خودرو تنها تفاوت ظاهری بوده و انتخاب آنها در شرایط یکسان بیشتر از روی سلیقه متفاوت صورت میگیرد. طراحی ظاهری و داخلی و آپشنهای مدل اتوماتیک با مدل دستی یکی است و فقط یک گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته دارد. ​​!

در مقایسه پراید 132 و 131 باید بگوییم که داشتن سیستم ضد سرقت برای پراید 132 یک مزیت به حساب میآید به همین دلیل افرادی که به این آپشن توجه ویژهای دارند، پراید 132 را ترجیح میدهند. به همین دلیل بهتر است قبل از خرید با توجه به تفاوتهایی که بین این دو خودرو و تیپهای متفاوت آن وجود دارد، تصمیم به انتخاب خودرو بگیرید. حرکت این چرخ دندهها به واسطه درگیر شدن آنها با چرخدندههای شافت واسط امکانپذیر میشود. اگر میخواهید تصوری از چرخدندههای داخل یک گیربکس داشته باشید، چرخدندههای مختلف یک دوچرخه دندهای را تصور کنید که احتمالا آن را زیاد دیدهاید. سیکل کولر در خودرو باعث میشود تا مبرد چرخهای را طی کند که طی آن گرمای داخل اتاق ماشین را میگیرد و باعث میشود تا دمای درون خودرو پایین بیاید. برای اینکه بتوانیم از این اصل در سیستمهای سرمایشی همانند کولر خودرو استفاده کنیم نیاز داریم تا علاوه بر اجزای دیگر در سیکل سرمایشی، قطعهای داشته باشیم که با جریان مبرد در داخل آن بتواند گرمای محیط را جذب کند. کارکرد کولر خودرو شباهت زیادی به سیستمهای سرمایشی دارد که در منزل و محل کار از آن معرفی پرطرفدارترین محصولات ایران خودرو در سال های اخیر استفاده پژو 206 میکنیم. بنابراین در سیستم کولر اتومبیل باید قسمتی وجود داشته باشد که همانند رادیاتور موتور عمل کند و این امکان را برای مبرد فراهم کند تا بتواند حرارت جذب شده از داخل کابین را به بیرون هدایت کند.

بنابراین بهتر است پس از ورود به خودرو و روشن کردن آن، اندکی با پنجرههای باز رانندگی کرد تا این گاز به خارج از کابین انتقال پیدا کند. چند برابر کردن گشتاور: گیربکس خودرو میتواند گشتاور تولیدی را چندین برابر کند تا به این ترتیب قدرت بیشتری به چرخها برسد. برای اینکه مایعی به بخار تبدیل شود نیاز دارد تا از محیط اطراف گرما جذب کند. برای اینکه بیشتر با این سه وظیفه مهم جعبه دنده یا گیربکس خودرو آشنا شوید توضیحات مختصری درباره هر یک از این وظایف خواهیم داد. در این حالت با توجه به اینکه مبرد چرخهای را طی میکند که در آن از فاز گاز به مایع و سپس دوباره به حالت گاز درمیآید به آن سیکل تبرید کولر خودرو میگوییم. اما با آزادسازی واردات خودرو در سال ۱۴۰۱، بار دیگر ورود خودروهای کارکرده خارجی به کشور مورد توجه قرار گرفت. اما این گاز برای چرخش در مجموعه کولر نیاز دارد تا بهکمک کمپرسور تحت فشار قرار گیرد. دنده سنگین به دندههایی گفته میشود که به چرخ دندههای بزرگ متصل هستند و از این طریق میتوانند قدرت بیشتری را برای موتور و چرخش چرخها به وجود بیاورند.